Pages

Thursday, July 7

tujuan

Salam, tujuan blog nie d'create adalah sebab nak berkongsi ilmu dan infomation tentang bidang optometry nih..biasa lar aku baru ja lepas abis blajar..nnt klu x update info pasal opto nih, ketinggalan zaman plak..nnt klu ada costumer mari tanya pasal satu benda baru dalam bidang optometry nih..terkontang kanting plak nak menjawabnya..aku penah alami fenomena nih.

Satu ketika tyme ak sem 1 dlu..tyme tuh kira xcited ar masuk bidang optometry nih hehe..penah ak pegi dekat satu  kedai spek nih..yang membawa title optometrist d'hujung pangkal nama kedainya..(identiti kedai d'rahsiakan..hoho)buat2 nak beli spek..pastu tetiba terasa lak nk tnya opto dkt citu bnda yg dok belajar, ak pown start lar convo:

PKM : Err..bang opto, ada tak cara nak bagi kurang power spek nih?..power gua tinggi lar
Opto  : Bole, lu wat lazer lar..skarg nie lu nak pilih frame mana? (ceh,kerja nak wat sale ja..)
PKM : owhhh..okey,gua nak tnya lg,ortho k tuh ap?kawan gua ckp bole kurang power dgn benda alah nih..
Opto  : tah, xpenah dengar pown....
PKM : ???!!

Yaa...tu lah sedikit sebanyak dialog kitorang setelah ak edit ckit2..haha..moral of the story, update lar knowledge optometry korang even korang dah ada branch 10 buah sekalipown..

ekceli klu ada sesiapa nak kongsi info,pandangan,pertanyaan,komem membina hatta nak pangkah ak sekalipown..d'persilakan..hehe (tue mmg tujaun blog nie d'bina except bab nak pangkah aku tuh!)

yup, im northern