Pages

Tuesday, July 12

surat kepada rakan optometrist: Bhg.1

PKM Sharing,
Pelajarkacamata.blogspot.com,
blogger.com, PO box 63200
Search (on) Google.com Darul Opt0m

12 Julai 2011

Menemui sahabat gua Optom, 1st skali gua nak tanya kenapa nama lu sama dengan gua punya negeri punya darul eh? gua amat2lah muskil musykil d'situ..harap lu dapat sms gua jawapanya ASAP!

Dear Optom,

Tujuan gua tulis surat nie adalah untuk menreply lu punya lontaran persoalan terhadap gua yg menyatakan adakah gua telah jadi optometrist picisan apabila gua telah d'terima kerja dalam kedai spek mata tempoh ari.. pada mulanya gua agak goyah dgn soalan lu tue hinggakan gua ada rasa doubt dengan diri gua..betolkah gua ini optometrist??gua belom grad,dah bole cek mata anak org belom nih??!betol tak power yg gua bagi dkt pakcik tadih hah?! gua nih layak belom bayar zakat dgn gaji 1st gua nih??!..itulah antara persoalan2 yg timbul dalam pala hotak gua bilamana melihat surat lu yg terlipat rapi d'atas meja mkn gua..sorry lah bro..gua mmg xlayan surat2 khabar nih..terpaksa lar guna surat lu buat lapik, i hope u understand..

Pertama kalinya..ingin gua tekankan d'sini bahawa pengajian gua selama 4 tahun di U tempatan ini adalah tidak sia2 sama sekali. lu pernah dengar x perkataan orthoptics ? perkataan nih lah yg membezakan gua dengan optom picisan, membezakan gua dgn optician2 yg ada dan perkataan nih lah yg membuatkan gua ada modal hendak mengoreng d'kala buntu dgn soal-jawab costumer gua. gua malas nak bg definisi perkataan nie dkt sini,lgpown kertas kajang gua terhad. klu nak thu gak,lu bole try tnya sama pakcik google

Apa yg gua kesalkan, waktu gua dlm alam student dulu gua selalu tido tyme kelas2 yg bercorak genre orthoptics nih. gua memey pahe subjek yg bergenre mcm nie mmg penting..lu bayangkan selalu custemer costumer gua sememangya ada 2 bijik mata d'kepala mereka dan gua sepatotnya ada kemampuan untok detect sebarang  masalah pada costumer gua, pastu bole lar gua rawat, atau gua kembang hidung refer pada hospital. akan tetapi mcm mana gua nak buat suma itu klu gua xda ilmu tuh kan? mmg subjek Bv nih memberi satu perasaan cemas pada gua atau pown org putih kata feel ill as ease gitu..

So, apa yg gua bole buat skarg, gua gali balik note2 gua tyme gua belajar dlu..kertas2 ujian gua yg cemerlang tuh gua seterika balik..gua sanggup berpantang arang dgn khucing gua semata2 nak ambik balik exam paper exam gua yg dia wat lapik lauk ikan, gua carik artikel2 yg gua rasa bole kautim, yg klu gua baca,gua xkan tertido. gua susun elok2, n bila gua rasa gua perlu kepada bahan bacaan tuh gua baca..

Tapih leceh lar klu costumer2 gua tnya,gua baru nak belek2 nota2 gua yg berhabuk tuh kan? so gua search satu bahan bacaan yg compact and bole merangkumi suma2 bnda yg gua perlukan,xpayah detail2.cukup ja point2 dan hujah2 yg bernas yg bole gua guna pakai sebagai point bila costumer tnya sama gua

Dgn surat ini gua selitkan sekali bahan bacaan gua, lu bole usha klu lu nak, gua sarankan sbb lu student, tp lu dah wat locum dkt kedai spek..jgn nak berdalih..i know what u did last raya lar beb!..kehkehkeh.. lu bole print comey2 n simpan dkt poket baju lu, gua xda hal!


 gua suggest pada optometrist yg nak dpt infomation yg cepat & ringkas pasal Bv
password: ebooksclub.org
yang benar,


p/s: review buku nih aku akan buat later on =)